Kikkert-teleskophuset.dk – webshop på tre ben
Annonce-artikel
Af Netnatur
Hjemmesiden kikkert-teleskophuset.dk består i princippet af tre forskellige ting, nemlig webshop, showroom og værksted.
Ud over at være en webshop med et meget stort program indenfor optik og mere teknologiske produkter, er det også en fysisk forretning med showroom og et af Skandinaviens største udvalg i håndkikkerter, udsigtskikkerter, sigtekikkerter, mikroskoper, lupper og andet optisk udstyr.
Kikkert-teleskophuset.dk har også eget værksted, hvor finmekanikere med mere end 50 års erfaring tilbyder hjælp med stort set alle former for serviceeftersyn og reparationer af optiske produkter. Det gør de så godt, at virksomheden har stået for renovation af næsten 100 år gamle Jens Olsen teleskoper på det Danske Kongeskib.
Man kan godt få det indtryk at kikkert-teleskophuset.dk er en webshop med mange forskellige produkter samlet under en portal. Det er det også! Udbuddet spænder fra håndkikkerter, teleskopkikkerter, powerstations, ravlygter, metaldetektor og vejrstationer – for blot at nævne nogle få.
Alligevel er der en rød tråd, der binder alle de mange kategorier sammen og det er brug af naturen som livsstil på forskellig vis …
Uanset om man er jæger, fuglekigger eller ravsamler etc. tilhører man gruppen aktiv naturbruger.
En af de stærke brands, som virksomheden servicere og udvikler i Danmark, er Vortex, der spænder over et meget stort udbud af både håndkikkerter og riffelkikkerter. Alt produceret ud fra en slags ed, som er givet fra producenten til kunderne.
Se video herunder og bliv klogere på Vortexs ed og “meget vigtige løfter”.
Vortex Optics er grundlagt i 1986, og er et 100% amerikansk og familiedrevet selskab. Virksomheden blev grundlagt på mottoet ”People, Products and Promises” og producerer i dag en bred vifte af produkter til bl.a. jagt og friluftsliv. Det populære brand har vundet flere amerikanske priser.
Webshoppen kikkert-teleskophuset.dk udspringer af Astro A/S, der blev grundlagt i 1965. Den familieejede virksomhed koncentrerede sig i starten om produktionen af astronomiske teleskoper og udstyr til private og institutioner. Med tiden har forretningen udviklet sig mere i retning af salg.
I dag er import og eksport af stort set alle former for optisk udstyr og tilbehør den væsentligste del af forretningsgrundlaget hos Astro A/S, som råder over mange forskellige agenturer. Det gør det muligt at dække de fleste optiske behov indenfor f.eks. jagt, natur, ornitologi, astronomi og mikroskopi.
Hos de fleste danske jagtbutikker kan man opleve nogle af de produkter, som virksomheden importerer og markedsfører i Danmark.
Det teknologiske udgangspunkt for virksomhedens idégrundlag anser nuværende og tredjegenerations ledelse som både en styrke, og en slags akilleshæl.
-Der er ingen tvivl om, at overgangen fra teknisk funderet organisation til en mere markedsretter virksomhed, har været en både vanskelig, men også helt nødvendig transmission. Det siger Thomas Persson til Netnatur.dk
-Hvor vi tidligere – via vores værksted – især levede af at yde reparation af krævende opgaver, er vi i dag en virksomhed, der især lever af salg. Reparationer fylder ikke meget, sammenholdt med tidligere, siger Thomas Persson.
For ham er den store tekniske forståelse i virksomheden dog en meget væsentlig forklaring på forretningen og webshoppens placering i markedet. Den tekniske kunnen og grundviden, som er oparbejdet gennem generationer, fører han videre til kunderne, som via dialog med virksomheden får en bedre forståelse for køp og brug af kikkert etc. .
På den måde har kommunikation og information med tiden erstattet reparation.
Skal være velkomne
– Flere af vores produkter er kendetegnet ved at være tekniske produkter, som kræver lidt indsigt inden man kan gøre brug af dem. Ikke alle kunder har lige stor tålmodighed, og brugsanvisninger er ikke altid det første man griber til, når man har købt et nyt produkt. Det tror jeg gælder de fleste kunder, og det er også noget, vi kan genkende ved flere af vores. Det forklarer Thomas Persson, som dog ser det som en mindre udfordring.
-Vi har altid tid til vores kunder og vi bruger den tid, der tager at guide kunden. Dette uanset om kunderne møder op i butikken i Aalborgs City Syd eller kontakter os på baggrund af produkter købt via vores webshop. Vi har altid en medarbejder i overskud, som er klar til at hjælpe via e-mail eller telefon, udtaler Thomas Peersson.
-Jeg bruger adskillige timer dagligt på at holde mig orienteret om alt det, som sker inden for vores branche, og den viden mener jeg i høj grad kommer vores kunder til gode.
-Vi møder altid kunderne, der hvor de. Og ikke alle er lige interesseret i at læse manuale på flere forskellige sprog. De har brug for hurtig og direkte information, forklarer Thomas Persson. Han understreger, at alle kunder uanset udgangspunkt skal føler sig velkomne – uanset hvem de er og hvad de har af spørgsmål, som de mener vi kan hjælpe med.
Thomas Person henviser i den forbindelse til underkategori på hjemmesiden, som er navngivet kikkertbegreber. En side som man med fordel kan læse inden man erhverver sig ny kikkert.
Vandmanden 36A
9200 Aalborg SV