Frustreret professionel naturplejer mener serviceniveauet hos Miljøministeriet har nået et punkt, hvor det “simpelthen er til grin”
Serviceniveauet hos Miljøministeriet er “simpelhen til grin”
Læserbrev af Asbjørn Hellesøe-Jensen, Vildtremisen.dk
Åbent brev sendt 3. august 2023 til Miljøministeriet, Miljøministeren, Vildtforvaltningsrådet samt formand for Danmarks Jægerforbund Claus Lind Christensen.
Jeg har over de seneste måneder gentagne gange rettet henvendelse til
miljøstyrelsen, da man ved indsendelse af biotopplaner ikke modtager
hverken kvittering eller tilsagn på mail. Det er der en række
problematikker i. Derudover er det også i sig selv problematisk at jeg
stadig ikke har fået noget svar på mine gentagne henvendelser – den
ulejlighed bør man kunne gøre sig.
Jeg har arbejdet professionelt med biotopplaner i en længere årrække, og serviceniveauet hos Miljøministeriet har nu nået et punkt, hvor jeg opgiver biotopplaner som forretningsområde.
Kommunikationen og de tekniske løsninger, der stilles til rådighed, er simpelthen til grin. Det
kan lyde hårdt og banalt, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg ellers skal kalde det.
Som et kuriosum hertil kan nævnes, at det ved egen hjælp er lykkedes mig at etablere, samt få succes med en række webshops, og at min kunnen indenfor digital handel og markedsføring også har ført til adskillige freelance konsulentopgaver og bestyrelsesarbejde.
Jeg mener derfor ikke, at det skulle kunne være mine IT-mæssige kompetencer, der er noget i vejen med …
Nu kan jeg konstatere at indberetning af udsat fuglevildt heller ikke fungerer …
Se vedhæftede screendump, der viser det skærmbillede man bliver ledt til ved forsøg på login.
JA – jeg har forsøgt i flere browsere (Firefox, Edge og Safari) Skal der en helt speciel browser
til, er det almindelig kutyme, at man gør brugerne tydeligt opmærksom herpå! … Og så lige pludselig, så virker det …
Spørgsmålet kan så være om det er godt nok, at en indberetningsløsning virker to ud af 10 gange – eller først i 14’ende forsøg?
Er det godt nok, når man samtidig anvender indkommen data – eller rettere udeblevet data – i argumentationen for fremtidig lovgivning, og nedlægger et erhverv – hvad opdræt af gråænder antageligvis er for en del personer.
Hvis man finder det tilstrækkeligt godt, bør man måske gøre brugerne opmærksomme på, at det er sådan det forholder sig og at man bedes indrette sig selv, sin virksomhed – og ikke mindst sin tålmodighed – efter det.
Det er min klare holdning, at det er useriøst, at voksne mennesker holder sig selv beskæftiget med at lovgive, administrere og bureaukratisere, når man er SÅ dårlig til at få indsamlet de data, som man ligger til grund for ens eget virke.
I mangel af bedre ordvalg burde “nogen” skamme sig over at bruge skattekroner og almindelige lovlydige menneskers tid og penge på noget, der er så lidt gennemarbejdet!
Min klare opfordring er at indstille al snak, forhandling og lovgivning om udsætning af vildt indtil man er i stand til at modtage og bearbejde data på en seriøs, kildekritisk og tidssvarende måde.
Skulle I have behov for afklaring og præcisering af fejl og mangler i “systemet”, står jeg selvfølgelig til rådighed.
Ingen af nævnte på modtagerliste nævnt herover har i ifølge læserbrevskribenten svaret eller kvitteret for modtagelse af skrivelse fremsendt 3. august 2023.
Læserbreve, der i lighed med ovenstående, ønskes optaget på netnatur.dk, kan sendes på info@netnatur.dk