Godsejeren.dk lancerer eget og helt nyt tøjmærke rettet mod det stilsikre publikum, der værdsætter klassisk og slidstærkt design inspireret af britisk livsstil

Godsejerens eget tøjmærke

Af Netnatur.dk  (Annonce)

“Forbundne, forpligtet, for Kongeriget Danmark”

Kong Frederik X´s valgsprog er sammen med et portræt af Danmarks nye konge det første, der møder besøgende på godsejeren.dk – en hjemmeside, der gennem de sidste fem, seks år har profileret sig på udvalgte klassiske produkter til alle, der værdsætter godsejerlivet.

Det at være godsejer skal dog forstås i bred forstand. Det viser det sig, når man læser lidt om hjemmesidens formål og idegrundlag.

”Husk, at dit hjem er dit gods, uanset hvor du bor!”.

Det skrives på Godsejeren.dk, der i valg af produkter og artikler aldrig slipper den røde tråd, som er den herregårdsagtige livsstil.

Godsejeren skriver på deres hjemmeside bl.a. om en tur kaldet “Skotland – Land Roveren og den royale fiskehytte”. Her foto fra turen af Ole Bergstein sammen med sin hustru og medstifter af firmaet Godsejeren.dk

 

Indehaveren Ole Bergstein lægger da heller ikke skjul på, at han altid har drømt om at være godsejer, og at han elsker at køre miljøvenlig Jeep og iklæde sig tweed, oilskinsjakke og de helt rigtige gummistøvler etc.

Firmaet, hjemmesiden og den fysiske shop er knyttet til adressen Danstrupvej i Fredensborg i Nordsjælland.

Godsejeren.dk henvender sig alle, der sætter pris på britisk inspireret “Country Life”

Netnatur.dk:

Når I anvender citatet ” Forbundne, forpligtet, for Kongeriget Danmark” betyder det så, at det ligefrem er et værdigrundlag i fremover vil væve ind i jeres forretning?

Godsejeren:

– Helt sikkert, lød det prompte fra Ole Bergstein, altså Godsejeren, der understreger, at han er stor royalist og naturligvis var helt tæt på balkonen, da kronprinsen d. 14. januar 2024 trådte frem som konge af folket for første gang.

Hvor stammer navnet fra?

Godsejeren.dk er en hjemmeside, som kalder på en reaktion, når man støder på navnet første gang. Hvad gemmer der sig bag navnet, tænkes der uvilkårligt.

– Jeg er ikke godsejer, fortæller Ole Bergstein.

– Faktisk kalder jeg mig selv den falske godsejer, fordi vi ikke har et dediceret gods knyttet til vores bopæl.

– Alt det, som tilbydes på hjemmesiden og i den fysiske butik, tiltaler dog som udgangspunkt ”rigtige” godsejere, fortæller Ole Bergstein, der altid søger nye klassiske og ikke mindst slidstærke produkter til shoppen.

– Vi har kunder, der anvender tweed, som de har arvet fra forrige generationer – f.eks. fra deres far eller sågar bedstefar. Og det solide, slidstærke tøj, der aldrig går af mode, er det vi går efter i vores sortiment.

Et stort udvalg med mange forskellige mærker til både mænd og kvinder – alt i klassisk og tidsløst design – venter de besøgende på Godsejeren.dk

Bergstein mener, at der er en tilbøjelighed til, at også brands, der er kendt for traditionelt og stilsikkert design ”glider” fra deres varemærkes kerneværdi med tiden og søsætter nye mere trendy designs på bekostning af det tidløse, der har vist sit værd gennem mange år.

Ole Bergstein mener, at dette er en trist udvikling.

Faktisk er denne tendens medvirkende til, at Godsejeren nu udvikler et helt eget tøjmærke, der har til formål at hylde det, som også er klædeligt og anvendeligt om mange år.

Under udviklingen af det nye danske tøjmærke OLENE er der anvendt klassiske materialer produceret efter håndværksmæssige forskrifter. OLENE’s mission er at skabe unikt, klassisk og langtidsholdbart tøj, der kan arves af fremtidige generationer

 

– Vores nye mærket hedder Olene og det sidste ”e” udtales stumt, lyder det fra Bergstein, som fortæller, at ideen bag lanceringen bygger på britisk design og produktion, som kredser om det klassiske og det tidløse.

Netnatur.dk: Hvordan passer filosofien bag jeres nye tiltag så ind i tidsånden?

Ole Bergstein: – Den er helt i tråd med tiden … vi oplever at flere og flere søger mod det mere velovervejede tøjkøb og vælger beklædning, der kan holde år efter år. Samtidig er der stigende efterspørgsel efter tøj i naturprodukter og naturfarver

Han tilføjer, at engelske og skotske producenter har fungeret som rådgivere under den lange proces fra idé til færdig produktion af jakker og trøjer til både mænd og kvinder.

– Vores nye danske tøjmærke er langtidsholdbart, både hvad angår design og slidstyrke. Der anvendes klassiske materialer og alt er produceret ud fra håndværksmæssige traditioner. Det mener vi er bæredygtighed, der giver mening, slutter Ole Bergstein.

Læs mere på www.byolene.com og www.godsejeren.dk

“Forbundne, forpligtet, for Kongeriget Danmark”

Del gerne artiklen hvor du ønsker...
Translate »