At blive set og hørt og få ansigt på kunderne er ifølge formanden for DJA, Danske jagtrejsearrangører, det største udbytte ved Jagt og Outdoor messen i Odense
Af Netnatur
– At blive set og hørt. Det er det vigtigste. Men derudover skal man heller ikke underkende værdien af at netværke …
Sådan lyder det fra Kasper Andersen, som er formanden for DJA, forkortelse for Danske Jagtrejsearrangører. En brancheforening som repræsenterer en meget stor del af de rejseudbydere, som man kan opleve på messen i Odense.
Kasper Andersen deltager selv med en stand på Jagt og outdoor – bygget op omkring en gul campingvogn, dekoreret med logo fra Jelling Jagtrejser. Firmaet driver han sammen med sin datter Mette Merie T. Andersen, som også står klar til at tage imod de mange besøgende, som vil vide mere om jagt i Afrika, bukkejagt i Skotland eller vildsvinejagt i Polen etc.
Kasper Andersen er ikke i tvivl om, at messerne er en fornuftige måde at bruge sit annoncebudget på.
– Messerne er for mange blevet et alternativ til annoncering i de trykte medier. Spalteplads i et trykt magasin kan nemt koste omkring det samme, som det koster at deltage med en stand på Jagt og outddor i en forlænget weekend.
Han oplyser desuden, at brancheforeningen har besluttet, at man primært bakker op omkring messen i Odense samt den store udendørsmesse ved Brahetrolleborg.
– Det er naturligvis helt op til de enkelte medlemmer i DJA at vælge hvilke messer, som de ønsker at deltage i. Det blander vi os som forening ikke i. Men alt for mange messer kan være et irritationsmoment for branchen, forklarer han.
Han mener desuden, at messerne kan noget som andre former for annoncering ikke kan.
På en messe kan man få ansigt på. Og man kan snakke om noget andet end rejser og på den måde lære kunderne bedre at kende. Så også på det område er messerne vigtige for os.