Også som rejsende jæger og lystfisker er der meget man kan gøre for at sikre kabinepersonalet bedre arbejdsforhold til glæde for både personalet og de rejsende
Af Redaktionen
Hvert år tilbagelægger et ukendt stort antal jægere og lystfiskere et lige så ukendt stort antal flyvetimer, når de rejser frem og tilbage mellem alverdens jagtmarker og fiskedestinationer.
Men de ofte lange rejser kan være lidt af en prøvelse. Pladsen er trang og man sidder tæt. I hvert fald hvis man rejser på økonomi.
Flyveselskabernes stewarder og stewardesser er dog i høj grad med til at gøre den lange tur overkommelig med venlig optræden og servering af mad og drikkelse undervejs.
Men hvad kan de rejsende gøre for at gøre turen til en bedre oplevelse for personalet, der ikke har ferie og spændende oplevelser at se frem ?
Mange ting giver sig selv. I hverfald for langt de fleste jægere og lystfiskere, som ved, at respekt og hensyn til andre er en afgørende forudsætning for gode jagt- og fiskeoplevelser.
Men hvad kan man mere specifikt gøre for at hjælpe kabinepersonalet igennem en lang arbejdsdag på den best tænkelige måde.
Det har Buisness Insider set nærmere på og i artiklen, som vi linker til nederst i denne opdatering, kan man se følgende forhold, der er i udpræget grad er med til at gøre kabinepersonalets liv mindre spændende.
Når man ikke hilser
Når man placerer alt bagage i bagagehylden Når man ikke bestiller direkte ud fra menukortet, men spørger “hvad kan du tilbyde” Når man ikke lytter til sikkerheds-instrukserne Når man sender uklare instrukser om hvordan man ønsker sin kaffe/te Når man beder om hjælp til at løfte håndbagagen på plads, da den er for tung Når affald placeres på servicevognen under servering Når man ikke tager sin høretelefoner af, når man kan se personalet ønsker kontakt Når man ikke udviser forståelse for, at man ikke altid kan få sit første ønske, når man bestiller sin menu Når man forsøger at snige sig ind på “upgrade seat” Når fødder placeres på sædet Når man spørger efter en kuglepen eller lignende Når man ikke taler venligt og spørgende, men optræder kommanderende Når man klager til personalet over ting, som de ikke har indflydelse på Når man ikke viser forståelse for, at personalet ikke er kaptajnen på flyet og dermed ikke har alle informationer Når man overhører sikkerhedsinstrukserne Når man anvender fysisk kontakt, når man ønsker opmærksomhed Når man tilkalder hjælp uden grund Når man underlader at tage sko på under toiletbesøg Når man går på toilet umiddelbart før landing Når man udfører gymnastik i midtergangen |
Læs mere:
Flight attendants share the 21 things they wish passengers would stop doing